2010. június 8., kedd

-pucolatlan krumpli, fázós uborkával

Sem gasztró bejegyzés, sem gyerek száj rovat nem akar lenni,

csak annyi történt, beköszöntött az újkrumpli szezon, és az én drága nagylányom petrezselymes krumpli kanalászás közbe, a szememre hányta,
-Anya, nem pucoltad meg a pumplit, mi előtt meg főzted.
az apja próbálta győzködni, nem sikerül, a rozsaszin szélű pumpikat, kituszkolta a tányér szélére.
/Bezzeg az ropogósra sült bögyörő krumplikákat, hajastól is megtudja enni csak győzzem elpakolni


A fázós levű uborka saláta, P. szüleménye, akiből előtört a konyha istene néhány pillanatig, általában csak fogyasztani jár a konyhába,
Na jó! koptatja is a tűzhely gombjait, ő tud csak finom kávét főzni,

a lényeg lényege, uborka salátához joghurtot rakott, tejföl helyett, és ezzel szerinte felfedezte Amerikát, jól behűtve rakta az asztalra, kérdezgette
-Mandit finom az uborka?
-Igen csak fázik a leve.

azóta mindig van itthon joghurt, de nem akarta fitogtatni a tudását a férjecskén

Ja joghurt házilag az alap ötletet tovább fejlesztettem,
én is a 6 dl üvegbe csinálom egy adagnak, egy másik üvegbe forró vizet töltök lezárom, lerakom az oltott tej mellé egy hűtő táskába -mert nem hűtő táska, hanem határoló táska, nem csak a hideget, hanem a meleget is tárolja, jég alkuval és meleg vizes palackkal is működik- ,
a másik nemcsak boci mobilos tejjel (mert itt nem jár olyan, és én lusta vagyok háztól hordani a tejet) akár tartós tejből is (mert abból mindig van itthon vég szükség esetére) remekül működik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése