2010. augusztus 25., szerda

-legyöztem a Mumust

Pár hét és nyolc éve, hogy össze bútoroztunk P vel azóta próbálgatom a konyhába a szárnyim, rendszerint sikerrel és kevés ehetetlen kaja landolt a kukába,
nagy nagy mumusom P egyik kedvence, a tejes pite,
tudom ez az egyik legegyszerűbb desszertek egyike, de akkor is, a tükör tojást is ellehet rontani,

eddig több receptet kipróbáltam, rosszabbnál rosszabbak lettek,
aztán a Tanyacsárda szakácskönyvéből csináltam meg, a sütési hő fok kicsit merész volt, de úgy voltam vele, biztos értenek hozzá, és tudják mit írnak le, hát lett a 250 fokra beállított sütőbe egy gáztepsi méretű orjás buborék ami a felső fűtőszálba égett és kidurrant
a sütösikálás után szidtam magam,
azóta nem is próbálkoztam

az első megünnepelt házassági évfordulónkon (az elözö három el lett felejtve/ valaki mindig megkérdezte hogy ünnepeltük -Hát sehogy)
újra nekiálltam hisz ez volt az esküvői ebéd desszertje
előszettem a receptet, sütő bekapcsol, kikever, ujjnyi vastagon önt a tepsibe, buborék kiszúr, a végén egy tepsi méretü palacsinta vastag valami lett,
a maradék tésztát beleöntöttem egy kis teflonos tepsibe és 200fokon hagytam sülni egyszer szurkáltam
Közbe nem adom fel telefon sogornőnek, neki van tuti receptje, elkértem bekevertem, elvakartam/mostam a nagy tepsim, mire a kis tepsibe kisült az ideális csárdás pite, raktam is be a Marika félét
estére lett kétfajta Jól sikerült tejes pite Pnek aki 4 éve a férjem;)

Tanyacsárdás tejes pite
1l tej
20dkg liszt
10dkg cukor
3tojás
zsirozott tepsin 250-300fokon sütni közbe szurkálni
(szerintm elég a 200fok)

Marika tejes pitéje
1L tej
35dkg liszt
5dkg cukor
4 tojás
5deka vaj
kikent tepsin 150-200fok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése