2012. augusztus 24., péntek

Tarhonya készitése

Tarhonya

nemrég részt vettem egy hagyományos tarhonyakészítésen a Lajosmizsei Helytörténeti Múzeumban
leírom, hogy csináltuk 

 alap recept /ez tetszőlegesen felszorozható
1kg finom liszt
8 tojás
2dl viz
csipet só
 
ezenkívül kell teknő,  tarhonya rosta több méretű,

 mi egy teknőhöz 10kiló lisztet, 80 tojást és 2 liter vizet használtunk

először feltörtünk tojásokat  villával felvertük és bele kevertük a vizet,sót, és sűrű szűrőn átszűrtük (fennmaradt a jégzsinór, és a sárgáját körülvevő hártya) 

a teknőbe levő lisztre vékony sugárba csorgattuk, csepegtettük a tojáslét, és közbe kavartuk a lisztet, a liszt a tojáslé cseppet felszívta, és ha a kis göböcskék össze állnak, abból lesz a tarhonya


















amikor a szemek össze álltak, több lépcsőben rostáltuk,
 a rosta a szemeket felfogta
a liszt vissza került a teknőbe, ami tovább lett tojásozva





kiterítve szárítottuk
































Száradás után volt még egy rostálás, ahol méret szerint lettek osztályozva a szemek, nagy , közepes és apró méretre. 


Köszönöm hogy ott lehettem:)


1 megjegyzés:

  1. Pont a napokban gondolkodtam arról, hogy régen hogyan készítették a tarhonyát (én arra tippeltem, h reszelték). Nagyon klassz lehetett autentikus módon készíteni a tésztát :-)

    VálaszTörlés