2010. szeptember 1., szerda

-minek ha nemis iszom?

Elkészültek a likőrjeim először

a Dió likőr
ennek már senki ne fogjon az idén,

recept
1kg zöld diót forro vizzel leöntenek és 1 órára állni hagyják, utánna 3 órárra hideg vizben áztatják( a forro majd a hideg vizes ásztatásba a dió keserü anyaga nagyobb részben távozik) a felvágott diót 1-2l 40% alkoholban öntik pálinka, tisztaszesz, /gazdaságos vodka/
és hozzáadnak
70g koriandert,
60g ánizst,
60g egész fahéjat,
30g szerecsendió-virágot,
30g szegfűszeget,
10g vaníliát
az ásztatás ideje (macerálás)a készitő izlésétől függ 2-3hét. utánna leszürik és palackozzák
/ a pontos recept Hagyományok Ízek Régiók a pdf 249oldalán/

én még bele öntöttem negyedkiló melaszos barna cukrot, és lett egy sötétbarna erős füszeres unikum utóízű liköröm, állítólag jo gyomorfájásra,

Limoncsello la anake

recept fél liter gazdaságos vodka 40%( jo hozzá bármilyen márkájú vodka, de mindre az van írva összetevőnek finomszesz és víz akkor miért ne a legolcsóbbat)
4-5 bio citrom ( ha van a kertben citromfa akkor biztos bió ;))
cukor

a citromot elsikáltam, és krumpli pucolóval megpucoltam, a fehér rész ne nagyon kerüljön bele, ez ment a dunsztosüvegbe rá a vodka és 5-6 ek cukor, az egyik citrom kicsavart levének fele
összeráz sötét helyen érlel 2-4 hétig, pár naponta érdemes összerázni jobban oldódjanak ki a mittom micsodák,
több recept irja hogy elöször csak a citrom és a szesz ázzon, utána cukor szirupot kell főzni és azzal felönteni, de akkor nemelég erős szerintem
az érlelés után gézen leszűrni és jól behűtve iszogatni,
a kedvencem kólával, úgy itatja magát, de sütikbe kiváltani a reszelt citromhajat is jó


nem kell ráküldeni a Fináncokat össze-vissza 1,5 liter likőrt csináltam szigorúan magán fogyasztásra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése