2010. január 14., csütörtök

Barbitorta avagy anya nagyot gondolt

Mandi születésnapjára Barbi tortát terveztem nagyon szép gondolatnaktűnt addig amíg csak fejben készült megnéztem az őszes YouTube videót a honi blog-okon és fórumokon elolvastam mindent a tervek egyre jobban kirajzolódtak


-első kellett egy Barbi,/ hát csak valamelyik unoka testvérét sikerült beszereznem


-második gondolatom a torta mivolta
egy piskóta tekercsel kirakott tál megtöltve valami tejszínes cuccal abba bele nyomva a baba és bevonva
eddig jó


-odáig jutottam hogy megsütöttem két piskóta tekercset és megfőztem a vaníliás krémet,

-megtaláltam azt a tálat amit majd kirakok itt jött az első bökkenő a babának cirka 20cm hosszú a lába a tálam nincs olyan mély ennek örömére elkezdtem sakkozni és azon agyalni hogy a pcsába fogom megcsinálni a vége az lett hogy sütöttem még egy kis tortát fazékba

2x
piskóta tekercs (mamám receptje)
3tojás,
5kanál forró víz,
15dkg cukor,
10dkg liszt ,
5dkg étkezési keményítő,
fél csomag sütőpor,

vizes piskótát csináltam az egész tojásokat a vízzel habosra kevertem vízzel 3-4percig Max fordulaton utána bele a cukrot és olvadásig utána óvatosan belekevertem kézzel a liszt keményítő sütőpor keverékét, nagy sütő papiros tepsibe elömelegitett sütőbe sütöttem 10-10percig.

ha kész forrón lerántom a sütő papírt, levágom a széleket 1cm vastagon ez kell később a piskótát megkentem lekvárral és szorosan össze tekertem konyha ruhával befedtem

a kis torta karikát úgy oldottam meg két tojásból sütöttem piskótát egy kis lábasba aminek olyan az átméröje mint a kirakos tál



A krémhez
tejszín izű puding 3,5dl tejjel 3ek cukorral és 20 dkg fehér csokival össze főztem süsüre kihűtöttem


össze forgattam fél liter tejszínből felvert kemény habbal ebbe volt 2 csom hab fixáló a kettő elegyébe 3 ek vízben oldott 3és fél lap zselatint kevertem /utóbb kiderült lehetett volna több is



először kiraktam a piskóta tekercsekkel a tálat az oldalát felmagasítottam nem tudom mi a neve iroda kellék erősebb műanyag lap mappák elejére, bele töltöttem a krémet közbe raktam két sor piskóta tekercset, a tetejére, a forma méretű piskóta karikát, amiről a púpos rész le lett vágva, és a karika közepe ki lett szúrva pogácsa szaggatóval, hogy a baba lába teljesen leérjen, egy éjszakát hidegre rakva kicsit lenyomatva


a baba öltöztetése
először folpakkba csomagoltam a lányt, és bele állítottam a tortába, utána a karikáról levágott púpos részt kettészedtem, és Hulalábol (növényi tejszín féleség) vert habbal alá kentem és a derekáig húztam utána a többi habbal vastagon bekentem ,
az aljára illesztettem a piskóta tekercsből lopott részeket, és azt is bevontam, ez adja szoknya hullámos alját csinálhattam volna eleve rozsa szíre színezett habbal is, de első gondolat más bevonó lett volna, az ragadt szakadt és hirtelen felindulásból a kukába landolt, maradt a tojás festékkel színezett hulala hab és a színes szorócukrok és gyöngyök nincs hab zsákom Még de ezután biztos beszerzek egyet
a gyertya sem maradhatott el, a helyét a szoknya aljában találtam meg felvágás után


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése