2010. február 22., hétfő

- Büszkeség és balítélet


Ismét elolvastam a Büszkeség és balítéletet, először valamikor a középiskolás koromba találtam rá, otthon a polcon. Akkoriban majdnem mindent olvastam ami magyarul és kötve volt. Apu ifjonc korában gyűjtött, Berkesi könyveitől a klasszikusokon át, egy könyv volt ami kifogott rajtam és sohasem sikerült a feléig sem eljutni, Móra Beszélgetés a ferde toronnyal- ja volt.

Vissza a tárgyhoz aki nem ismeri a könyvet, annak a hat részes tv sorozatot ajánlom ennél jobb könyv feldolgozást még nem láttam, van egykét stikli ami nem adja vissza a Könyvet de van olyan is ami a film javára írandó.

Ami nagyon el gondolkodtató számomra. Miért kéne unoka testvéreknek házasodni azon felül, hogy a vagyont csak így lehet összevonni? Hisz pár száz évvel a középkorban még, a tej testvérek házasságát is vérfertőzésnek nyilvánították.

Na meg a prüdéria, a könyv folyamán a hálószobában történtekre csak annyi utal, hogy a Mr. Collins tiszteleteseknél, "új olaj ág sarjad".
Amíg Lydia Wickham kamatyol és nem házasodik össze az is pironkodni való szégyenletes dolog.
Tudom amikor íródott, akkor lehetett, ágyba dőlésről beszélni ha valaki megbetegedett.

Jól kitalált jellemek, és bonyodalmakon keresztül egymásra találó románc, össze foglalva egy szórakoztat szenti mentális takony .

Rájöttem az akkori világban legszívesebben cseléd lány lettem volna, a könyvben nincs ilyen szereplő max ha bevitte a teát, de az hogy egész nap hímezzek és arról csacsogjak, megint esik, vagy Londonban ismét a hosszú ujjú ruha a divat engem kikészítene.


Rejtvény.
Aki tudja Mr. Darcy keresztnevét az biztos olvasta a könyvet csak egy helyen találtam leírva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése